Motor e-Skyactiv X je Mazdin revolucionarni motor koji predviđanjem energetskog ulaza i izlaza tokom vožnje postiže efikasnu potrošnju goriva i ekološke performanse.
To je prvi motor takvog tipa koji koristi naprednu tehnologiju sagorevanja kako bi se postigao nivo performansi i efikasnosti koji ranije nije bio moguć.
Motor kombinuje najbolje od benzinskog i dizel motora: pokreće se svećicom poput benzinskog motora, a zatim upotrebljava prisilnu indukciju za paljenje goriva u svakom klipu poput dizel motora.
Mazda to naziva paljenjem kompresijom uz kontrolu pomoću svećice (SPCCI). Osmišljeno je kako bi se generisalo više snage i istovremeno trošilo manje goriva i stvaralo manje emisija – do 30% manje – od uobičajenog benzinskog motora. Od opuštenih gradskih vožnji do avantura na duge pruge, motor e-Skyactiv X je spreman za sva putovanja. Motor SPCCI kombinuje efikasnu potrošnju goriva svojstvenu dizel motorima sa snagom i vozljivošću svojstvenim benzinskim motorima, čineći ga idealnom svestranom opcijom.
Skyactiv-G i Skyactiv-G Turbo pristupaju izazovu osmišljavanja motora sa efikasnom potrošnjom goriva putem visokog stepena kompresije. Komprimovanjem smeša vazduha i goriva u cilindrima sa puno većim odnosima nego kao kod konvencionalnih motora, Mazda je uspela da iscedi više energije iz svake kapljice goriva.
Na drugom kraju spektra kompresije nalazi se Skyactiv-D, Mazdin čist, visokoefikasan dizel motor koji ima jedan od najnižih stepena kompresije u dizel motorima na svetu. Takav odnos omogućuje bolju mešavinu vazduha i goriva, čime se dobija dizel motor koji poštuje stroge propise o izduvnim gasovima širom sveta.
Mazda je na trkačkoj stazi otišla korak dalje uz konceptni automobil Zekken 55 Mazda2 Bio sa pogonom na 100-postotni biodizel dobijen od ulja za kuvanje i masnoća mikroalgi.